ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI – PODSTAWY REALIZACJI PROJEKTÓW | |
---|---|
Prowadzący | mgr inż. Jolanta Mrozek |
Forma | warsztat |
Czas trwania | 3 godziny akademickie |
Czego się nauczysz |
|
Wymagania |
|
Opis | Celem szkolenia jest przekazanie podstawowej wiedzy praktycznej w zakresie pozyskiwania dofinansowania oraz realizacji projektów. Warsztat oparty jest o studium przypadku (praca na wybranych rzeczywistych dokumentach projektowych). W trakcie szkolenia zaprezentowana będzie kompleksowa ścieżka realizacji projektu: od wyszukiwania potencjalnych źródeł finansowania projektu, przez przygotowanie wniosku o dofinansowanie, zadania związane z obsługą projektu, w tym z tworzeniem niezbędnej dokumentacji, po raportowanie przebiegu realizacji projektu. |
Dla kogo są warsztaty |
|
*minimalna liczba uczestników – 3
PRZYGOTOWYWANIE RAPORTÓW I SPRAWOZDAŃ ROCZNYCH Z DZIAŁALNOŚCI | |
---|---|
Prowadzący | dr hab. Sylwia Mrozowska, prof. UG |
Forma | warsztat |
Czas trwania | 3 godziny akademickie |
Czego się nauczysz |
|
Wymagania |
|
Opis | Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze specyfiką, funkcją i procesem przygotowywania raportu rocznego z działalności. Szkolenie jest etapem wprowadzającym do zadania związanego z udziałem uczestnika w przygotowywaniu raportu rocznego CZRUG. |
Dla kogo są warsztaty | Praktykanci zainteresowani pracą nad raportami rocznymi CZRUG. |
*minimalna liczba uczestników – 3
ORGANIZOWANIE KONFERENCJI I SPOTKAŃ | |
---|---|
Prowadzący | dr hab. Sylwia Mrozowska, prof. UG |
Forma | warsztat |
Czas trwania | 3 godziny akademickie |
Czego się nauczysz |
|
Wymagania |
|
Opis | Celem szkolenia jest wprowadzenie uczestników do planowania i organizacji konferencji. Szkolenie jest niezbędne do udziału w pracach Komitetu organizacyjnego konferencji CZRUG. |
Dla kogo są warsztaty | Praktykanci zainteresowani udziałem w pracach Komitetu organizacyjnego konferencji CZRUG. |
*minimalna liczba uczestników – 3
REALIZACJA PROJEKTÓW CZRUG | |
---|---|
Prowadzący | dr hab. Sylwia Mrozowska, prof. UG |
Forma | warsztat |
Czas trwania | 3 godziny akademickie |
Czego się nauczysz |
|
Wymagania |
|
Opis | Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z obecnie realizowanymi projektami CZRUG, wskazanie ich roli w rozwoju Centrum oraz możliwości włączenia się w realizację wybranych zadań projektowych. |
Dla kogo są warsztaty | Praktykanci zainteresowani udziałem w pracach komitetu Organizacyjnego CZRUG. |
*minimalna liczba uczestników – 3
PRZYGOTOWANIE NAUKOWEJ PREZENTACJI MULITMEDIALNEJ | |
---|---|
Prowadzący | dr Barbara Kijewska |
Forma | warsztat |
Czas trwania | 2 godziny akademickie |
Czego się nauczysz |
|
Wymagania |
|
Opis | Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z metodami prezentowania wyników badawczych z użyciem prezentacji multimedialnej. |
Dla kogo są warsztaty | Praktykanci zainteresowani przygotowywaniem w formie prezentacji multimedialnej wyników ustaleń własnych w oparciu o analizę ilościową treści wybranych instytucji i organizacji działających w obszarze SDG. |
*minimalna liczba uczestników – 3
PRZEGLĄD LITERATURY | |
---|---|
Prowadzący | dr Barbara Kijewska |
Forma | warsztat |
Czas trwania | 3 godziny akademickie |
Czego się nauczysz |
|
Wymagania |
|
Opis | Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z rolą i metodą przeglądu literatury |
Dla kogo są warsztaty | Praktykanci zainteresowani przygotowywaniem sprawozdania odnośnie stanu wiedzy w wybranym obszarze SDG. |
*minimalna liczba uczestników – 3
ZASADY PREZENTACJI PODCZAS WYSTĄPIENIA PUBLICZNEGO | |
---|---|
Prowadzący | dr Barbara Kijewska |
Forma | warsztat |
Czas trwania | 3 godziny akademickie |
Czego się nauczysz |
|
Wymagania |
|
Opis | Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawami autoprezentacji podczas publicznego wystąpienia. |
Dla kogo są warsztaty | Praktykanci zainteresowani organizowaniem i udziałem spotkań z publicznością (uczniowie, studenci, mieszkańcy). |
*minimalna liczba uczestników – 3
ANALIZA DANYCH ZASTANYCH | |
---|---|
Prowadzący | dr Elżbieta Czapka |
Forma | warsztat akademicki |
Czas trwania | 3 godziny akademickie |
Czego się nauczysz |
|
Wymagania |
|
Opis | Na zajęciach omówione zostaną najważniejsze typy i źródła danych zastanych. uczestnicy zapoznają się z podstawowymi sposobami analizy danych zastanych. |
Dla kogo są warsztaty | Praktykanci zainteresowani analizą istniejących źródeł danych (np. statystyk, dokumentów urzędowych). |
*minimalna liczba uczestników – 3
ANALIZA ZAWARTOŚCI STRON INTERNETOWYCH | |
---|---|
Prowadzący | dr Elżbieta Czapka |
Forma | warsztaty |
Czas trwania | 3 godziny akademickie |
Czego się nauczysz | • jakie elementy stron internetowych podlegają analizie; • w jaki sposób można analizować zawartość stron internetowych; • do czego można wykorzystać rezultaty przeprowadzonych analiz. |
Wymagania | • gotowość do poszerzania wiedzy; • dobra znajomość języka angielskiego; • umiejętność analitycznego myślenia. |
Opis | Warsztaty będą obejmować następujące zagadnienia: analiza zawartości a analiza treści, etapy analizy zawartości, metody analizy zawartości, sposoby wykorzystania rezultatów analizy zawartości. |
Dla kogo są warsztaty | Praktykanci zainteresowani analizą danych internetowych. |
*minimalna liczba uczestników – 3
ANALIZA TEMATYCZNA WYWIADÓW | |
---|---|
Prowadzący | dr Elżbieta Czapka |
Forma | warsztaty |
Czas trwania | 3 godziny akademickie |
Czego się nauczysz |
|
Wymagania |
|
Opis | Celem szkolenia będzie zapoznanie uczestników z metodą analizy tematycznej wywiadów. Omówione zostaną poszczególne etapy analizy. Następnie uczestnicy będą mieli możliwość przeprowadzenia analizy kilku wywiadów przy wsparciu osoby prowadzącej warsztaty. |
Dla kogo są warsztaty | Praktykanci zainteresowani analizą wywiadów i pracą z tekstem. |
*minimalna liczba uczestników – 3
JAK NAPISAĆ RECENZJĘ KSIĄŻKI? | |
---|---|
Prowadzący | dr Irena Chawrilska |
Forma | warsztaty (stacjonarne lub online) |
Czas trwania | 3 godziny akademickie |
Czego się nauczysz |
|
Wymagania |
|
Opis | pisania można się nauczyć, ale warunkiem zdobycia tej umiejętności jest praktykowanie. Podczas warsztatów krok po kroku napiszemy wspólnie recenzję wybranej książki. |
Dla kogo są warsztaty | studentów lubiących pracę z tekstem i chcących podnieść kompetencje z zakresu redakcji tekstu. |
*minimalna liczba uczestników – 3
REDAGOWANIE TEKSTÓW NA POTRZEBY MEDIÓW INTERNETOWYCH | |
---|---|
Prowadzący | dr Irena Chawrilska |
Forma | warsztaty (stacjonarne lub online) |
Czas trwania | 3 godziny akademickie |
Czego się nauczysz |
|
Wymagania |
|
Opis | pisania można się nauczyć, ale warunkiem zdobycia tej umiejętności jest praktykowanie. Podczas warsztatów krok po kroku napiszemy wspólnie tekst na stronę internetową CZRUG. |
Dla kogo są warsztaty | studentów lubiących pracę z tekstem i chcących podnieść kompetencje z zakresu redakcji tekstu. |
*minimalna liczba uczestników – 3
SKUTECZNE CZYTANIE I ROZUMIENIE TEKSTU NAUKOWEGO (B1) | |
---|---|
Prowadzący | dr Irena Chawrilska |
Forma | warsztaty (stacjonarne lub online) |
Czas trwania | 3 godziny akademickie |
Czego się nauczysz |
|
Wymagania |
|
Opis |
|
Dla kogo są warsztaty |
|
*minimalna liczba uczestników – 3
MATRYCA LOGICZNA W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI | |
---|---|
Prowadzący | dr Krzysztof Szczepaniak |
Forma | warsztat |
Czas trwania | 3 godziny akademickie |
Czego się nauczysz |
|
Wymagania |
|
Opis | Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze specyfiką, funkcją i procesem przygotowywania drzewa celów i problemów w procesie przygotowania różnego rodzaju projektów, np. społecznych, gospodarczych lub współfinansowanych z funduszy strukturalnych. Szkolenie jest etapem wprowadzającym do zadania związanego z udziałem uczestnika w rozwoju projektów własnych oraz CZRUG. |
Dla kogo są warsztaty | Praktykanci zainteresowani rozwojem projektów społecznych i gospodarczych we współpracy CZRUG. |
*minimalna liczba uczestników – 3
GRANTY i DOTACJE. POZYSKIWANIE FUNDUSZY ZEWNĘTRZYCH DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH | |
---|---|
Prowadzący | mgr Bartosz Duraj |
Forma | warsztaty (stacjonarne lub online) |
Czas trwania | 3 godziny akademickie |
Czego się nauczysz |
|
Wymagania |
|
Opis | Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z prawno-ekonomicznymi uwarunkowaniami funkcjonowania “trzeciego sektora” w Polsce. Omówione zostaną sposoby wyszukiwania i pozyskiwania odpowiednich źródeł dofinansowania do realizowanego projektu. |
Dla kogo są warsztaty |
|
*minimalna liczba uczestników – 3
METODA ‘RESPONDENT-DRIVEN SAMPLING’ | |
---|---|
Prowadzący | dr Elżbieta Czapka |
Forma | warsztat |
Czas trwania | 3 godziny |
Czego się nauczysz |
|
Wymagania |
|
Opis | Celem szkolenia będzie zapoznanie uczestników z metoda ‘respondent-driven sampling’. RDS stanowi postęp w metodologii doboru próby w przypadku próbkowania grup trudno dostępnych takich jak na przykład osoby zażywające narkotyki, prostytutki i geje, osoby bezdomne i nieregularni migranci. Omówione zostaną poszczególne etapy RDS. Uczestnicy warsztatu będą mogli zapoznać się z przykładami zastosowania RDS w projektach badawczych. |
Dla kogo są warsztaty |
|
*minimalna liczba uczestników – 3