MEDIA – BIZNES – KULTURA. Pomorze 2025 – zapraszamy 16-17 października

Published On: 2025/10/08

Media-Biznes-Kultura to cykliczna, międzynarodowa konferencja naukowa, która odbywa się co dwa lata i jest organizowana przez Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Gdańskiego. Jej adresatami są przedstawiciele środowiska akademickiego, sektora biznesu, mediów oraz instytucji kultury współpracujących z mediami.

Tegoroczna, jubileuszowa 10. edycja konferencji jest poświęcona zagadnieniom inkluzywności w mediach i komunikacji, obejmującym zarówno teoretyczne koncepcje, jak i praktyczne wyzwania.

Inkluzywność, rozumiana jako równa reprezentacja różnorodnych grup społecznych, otwarty dostęp do informacji oraz aktywne uczestnictwo w debacie publicznej, stanowi jedno z istotnych wyzwań współczesnego ekosystemu medialnego. W dobie rosnącej polaryzacji, dynamicznych zmian technologicznych i globalnych napięć inkluzywne media stają się nie tylko etycznym zobowiązaniem, ale także warunkiem budowania społeczeństwa opartego na różnorodności i sprawiedliwości społecznej.

Udział bierny w Konferencji jest bezpłatny.

Podstoliki medialne

Aby jak najpełniej pochylić się nad tymi wyzwaniami, tegoroczna edycja konferencji Media-Biznes-Kultura. Pomorze 2025 wprowadza nową formułę tzw. podstolików medialnych. Chcemy zaproponować pogłębioną dyskusję na wybrane tematy oraz inicjować wspólne badania i przygotowywać rekomendacje na przyszłość w wybranych obszarach tematycznych:

  • Komunikowanie polityczne: zagrożenia dla systemu demokratycznego
  • Dziennikarstwo zaangażowane – etyka, emocje, sprawczość
  • Jak inkluzywne są media społecznościowe?
  • Media a zrównoważony rozwój – doświadczenia, wyzwania i kompetencje przyszłości
  • Jak rozmawiać inkluzywnie o historii, kulturze i sztuce
  • Bitwa o inkluzywność. Co dalej z mediami publicznymi?
  • Edukacja medialna jako narzędzie przeciwdziałania wykluczeniu
  • Inkluzywność w praktyce – jaką przestrzeń tworzą media studenckie?

 

Więcej informacji oraz program na stronie konferencji:

https://mediabizneskultura.ug.edu.pl/ 

Komitet naukowy

Komitet Naukowy Konferencji pod przewodnictwem prof. dra hab. Wiktora Peplińskiego

  • prof. dr hab. Jolanta Maćkiewicz, Uniwersytet Gdański
  • prof. dr hab. Teresa Sasińska-Klas, Uniwersytet Jagielloński
  • prof. dr hab. Radosław Pawelec, Uniwersytet Warszawski
  • prof. dr hab. Jadwiga Puzynina, Uniwersytet Warszawski
  • prof. Iryna Ivanowa, Charkowski Narodowy Uniwersytet Ekonomiczny
  • dr hab. Agnieszka Hess, prof. UJ, Uniwersytet Jagielloński
  • dr hab. Józef Majewski, prof. UG, Uniwersytet Gdański
  • dr hab. Małgorzata Molęda-Zdziech, prof. SGH, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • dr hab. Anna Ryłko-Kurpiewska, prof. UG, Uniwersytet Gdański
  • dr hab. Małgorzata Łosiewicz, prof. UG, Uniwersytet Gdański
  • dr hab. Dariusz Konrad Sikorski, prof. UG, Uniwersytet Gdański
  • prof. dr hab. Zbigniew Treppa, Uniwersytet Gdański
  • dr hab. Elżbieta Wierzbicka-Piotrowska, prof. UW, Uniwersytet Warszawski
  • dr hab. Konrad Knoch, Uniwersytet Gdański

 

Przejdź do góry