
MEDIA – BIZNES – KULTURA. Pomorze 2025
16 października, 08:30 - 17 października, 15:00
Media-Biznes-Kultura to cykliczna, międzynarodowa konferencja naukowa, która odbywa się co dwa lata i jest organizowana przez Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Gdańskiego. Jej adresatami są przedstawiciele środowiska akademickiego, sektora biznesu, mediów oraz instytucji kultury współpracujących z mediami.
Tegoroczna, jubileuszowa 10. edycja konferencji jest poświęcona zagadnieniom inkluzywności w mediach i komunikacji, obejmującym zarówno teoretyczne koncepcje, jak i praktyczne wyzwania.
Inkluzywność, rozumiana jako równa reprezentacja różnorodnych grup społecznych, otwarty dostęp do informacji oraz aktywne uczestnictwo w debacie publicznej, stanowi jedno z istotnych wyzwań współczesnego ekosystemu medialnego. W dobie rosnącej polaryzacji, dynamicznych zmian technologicznych i globalnych napięć inkluzywne media stają się nie tylko etycznym zobowiązaniem, ale także warunkiem budowania społeczeństwa opartego na różnorodności i sprawiedliwości społecznej.
Udział bierny w Konferencji jest bezpłatny.
Podstoliki medialne
Aby jak najpełniej pochylić się nad tymi wyzwaniami, tegoroczna edycja konferencji Media-Biznes-Kultura. Pomorze 2025 wprowadza nową formułę tzw. podstolików medialnych. Chcemy zaproponować pogłębioną dyskusję na wybrane tematy oraz inicjować wspólne badania i przygotowywać rekomendacje na przyszłość w wybranych obszarach tematycznych:
- Komunikowanie polityczne: zagrożenia dla systemu demokratycznego
- Dziennikarstwo zaangażowane – etyka, emocje, sprawczość
- Jak inkluzywne są media społecznościowe?
- Media a zrównoważony rozwój – doświadczenia, wyzwania i kompetencje przyszłości
- Jak rozmawiać inkluzywnie o historii, kulturze i sztuce
- Bitwa o inkluzywność. Co dalej z mediami publicznymi?
- Edukacja medialna jako narzędzie przeciwdziałania wykluczeniu
- Inkluzywność w praktyce – jaką przestrzeń tworzą media studenckie?
Więcej informacji oraz program na stronie konferencji:
https://mediabizneskultura.ug.edu.pl/