Publikacja Sustainable Multidimensional Media Contents (SUMED) – Booklet Three

Publikacja Sustainable Multidimensional Media Contents (SUMED) – Booklet Three

Publikacja Sustainable Multidimensional Media Contents (SUMED) – Booklet Three została opracowana przez pięć instytucji partnerskich: INNOCAMP.PL, Uniwersytet Gdański, Universitat Politècnica de València, Turku University of Applied Sciences oraz Uniwersytet Maltański (UM) współpracujących w ramach projektu SUMED. Redakcję i korektę przygotowała dr Monika Maslowska (UM), nad całością czuwał prof. Ġorġ Mallia (UM).

Sustainable Ways of Media Content Creation (Monika Maslowska, Uniwersytet Maltański)

From Greenwashing to Solutions: The Case for Solution Journalism (Adam Jagiello‑Rusilowski, INNOCAMP.PL)

Sustainable Museums: How to Create Social Media Content… (Julio González‑Liendo, Universitat Politecnics De Valencia)

New Approaches to Sustainable Media at Turku UAS (Anna Kuusela, Pentti Halonen, Turku University of Applied Sciences)

Less Noise, More Impact: Sustainability in Podcast Creation (Raúl Terol, Universitat Politecnics De Valencia)

Sustainability in Media Education: From Research to Practice (Monika Maslowska, Uniwersytet Maltański)

Szczególnej uwadze polecamy:

Educating Journalists and PR Professionals in Sustainable Development (Beata Czechowska‑Derkacz, UG) – Tekst podsumowuje doświadczania z realizacji projektu na Uniwersytecie Gdańskim w kontekście działań naszej uczelni na rzecz zrównoważonego rozwoju. Zdjęcia, prezentujące dobre praktyki UG wykonali studenci dziennikarstwa w ramach zajęć Media relations.

Publikacja dostępna w wersji elektronicznej:

O projekcie

Projekt SUMED jest realizowany w ramach międzynarodowego partnerstwa. Liderem projektu jest INNOCAMP PL Spółka z o.o. (Polska), specjalizująca się w projektach innowacji społecznej. Partnerzy projektu to: Uniwersytet Gdański (Polska), Turku University of Applied Sciences (Finlandia), Universitat Politecnics De Valencia (Hiszpania), University of Malta (Malta). Kierownikiem projektu z ramienia Uniwersytetu Gdańskiego jest dr Beata Czechowska-Derkacz (Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UG). Projekt jest realizowany od 1 listopada 2022 roku, a planowany termin zakończenia to 31 października 2025 r.

Głównym celem projektu jest propagowanie zrównoważonego rozwoju, technologii i rozwiązań cyfrowych w sektorze szkolnictwa wyższego oraz na rynku pracy poprzez organizowanie kursów i warsztatów dla nauczycieli i studentów oraz stworzenie wspólnego środowiska edukacyjnego (nowych sylabusów i pilotażowych kursów) dla nauczycieli z czterech europejskich uniwersytetów – partnerów projektu. Zapewni to wszystkim uczestnikom projektu atrakcyjne narzędzia do wdrażania nowych rozwiązań w zakresie edukacji medialnej w swoich organizacjach. Wszystkie te działania są skoncentrowane na szeroko rozumianych mediach, w tym edukacji i produkcji medialnej, tworzeniu medialnych treści, strategii public relations i media relations, reklamy, marketingu, kreowania wizerunku czy badań rynku.

Źródło: dr Beata Czechowska-Derkacz, Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UG