Nie zostawiaj nikogo w tyle

W jaki sposób wyrównywać szanse? Jak odnaleźć się w liberalnym świecie, który w centrum stawia jednostkę? Jak spełniać potrzeby dzisiejszego społeczeństwa bez generowania problemów przyszłym pokoleniom? Zapraszamy na audycję realizowaną we współpracy z Radiem MORS UG. Z naszymi gośćmi porozmawiamy m.in. na temat ochrony środowiska, transformacji energetycznej, oddolnych inicjatyw czy dobrych praktyk. Sprawdzimy, jak cele zrównoważonego rozwoju realizujemy na naszej uczelni, a także jak się to robi za granicą. Prowadzi Magdalena Mamrot.

Premiera w co drugi wtorek o 9:30.

Powtórka w czwartek o 13:00.

Corey Dolgon

Nauka przez muzykę!

24 czerwca 2025 – prowadzi dr Elżbieta Czapka

Wprowadzenie: Magdalena Mamrot

Lektorzy: Gabriela Bączek i Maciej Szkaradziński

Gościem dr Elżbiety Czapki z Centrum Zrównoważonego Rozwoju UG jest Corey Dolgon – amerykański socjolog, aktywista społeczny, profesor socjologii w Stonehill College w Easton, Massachusetts. Od blisko 30 lat prowadzi tzw. „śpiewające wykłady”, podczas których wykorzystuje pieśni ludowe do przedstawiania historii ruchów pracowniczych i społecznych w USA. Na początku kwietnia, na zaproszenie Centrum Zrównoważonego Rozwoju, odwiedził Uniwersytet Gdański.

Kseniya Homel-Ficenes oraz dr Kamila Kowalska

Przedsiębiorczość migrantek

10 czerwca 2025 – prowadzi dr Rafał Raczyński

Gośćmi dr. Rafała Raczyńskiego są Kseniya Homel-Ficenes oraz dr Kamila Kowalska. Z jakich powodów migrantki decydują się na zakładanie działalności gospodarczej? W jakich branżach najczęściej działają? Jakie formy wsparcia są dla nich istotne na różnych etapach działalności? Jak sytuacja wygląda w Polsce, a jak we Włoszech?

Wprowadzenie

15 kwietnia 2025 – prowadzi Magdalena Mamrot

W pierwszym odcinku Magdalena Mamrot rozmawia z dyrektor Centrum Zrównoważonego Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, dr hab. Sylwią Mrozowską, prof. UG. Na czym polega zrównoważony rozwój i w jaki sposób porusza kwestie sprawiedliwości międzypokoleniowej? Kiedy zauważono, że postęp technologiczny może szkodzić środowisku? Dlaczego tak trudno wprowadza się zmiany? W jaki sposób do realizowania celów zrównoważonego rozwoju włącza się Uniwersytet Gdański?